Karty lojalnościowe – jakie korzyści się z nimi wiążą?

Idąc na zakupy lub korzystając z usług niektórych firm często możemy spotkać się z propozycją wyrobienia karty, za pomocą której będziemy mogli zbierać punkty. Czym jest taka karta i na jakie korzyści możemy liczyć będąc jej posiadaczem?

Dlaczego firmy wprowadzają programy lojalnościowe?

Obecnie w każdej gałęzi gospodarki panuje duża konkurencja. Podstawą działalności każdej firmy jest oczywiście oferowanie dobrych jakościowo produktów lub usług, ale kluczem do jej sukcesu i rozwoju jest marketing. Podstawą dobrego marketingu jest natomiast budowanie pozytywnej, długotrwałej relacji z klientami.

Do budowania relacji służą między innymi programy lojalnościowe. Są one doskonałą metodą na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług przy relatywnie niskich nakładach finansowych na reklamę. Przeprowadzane niedawno badania wykazały, że niemal połowa Polaków bierze w nich udział. Można zatem powiedzieć, że programy te są bardzo efektywne.

Zalety posiadania karty lojalonościowej

Uczestnicy najpopularniejszych programów otrzymują plastikowe karty lojalnościowe (zobacz), na które zbierają punkty. W niektórych firmach zamiast fizycznych kart dostępne są specjalne aplikacje na telefon. Działają one na podobnej zasadzie.

Z założenia uczestnicy programu lojalnościowego są nagradzani za częste zakupy lub korzystanie z usług danej firmy. Czasami zdarza się, że otrzymują także dodatkowe punkty za wprowadzenie do programu nowych klientów. Wśród najczęściej oferowanych przez organizatorów nagród są: kody zniżkowe i rabaty na kolejne zakupy, prezenty rzeczowe oraz specjalne, dedykowane promocje. Biorąc udział w programach lojalnościowych możemy zatem wiele zyskać.

Comments are closed.